Πίσω στο Blog

Χαρακτηριστικά μιας επιτυχημένης landing page

Landing Pages

Manolis Gerakakis

Το digital marketing χωρίς landing pages είναι σαν να οδηγείς σε δρόμο χωρίς λωρίδες και σβηστά φώτα. Οι landing pages λειτουργούν ως η καθοδήγηση που χρειάζονται οι πελάτες σας για να παραμείνουν στο σωστό δρόμο προς τη μετατροπή, δηλαδή την επιθυμητή ενέργεια που θέλετε να κάνουν.

Τι είναι η Landing Page;

H landing page είναι μια ειδικά σχεδιασμένη σελίδα όπου οι επισκέπτες “προσγειώνονται” μετά από κλικ σε κάποιο call-to-action (CTA) και αυτή η σελίδα περιέχει πληροφορίες ακριβώς για αυτό που “υπόσχεται” το CTA.

Το CTA μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε – σε μια διαφήμιση Google, σε ένα newsletter, ή στα social media. Η προσφορά μπορεί να είναι οτιδήποτε, από ένα προϊόν μέχρι ένα δωρεάν οδηγό.

Παράδειγμα: Ένα τουριστικό γραφείο κάνει μια καμπάνια Google Ads στην οποία διαφημίζει διακοπές για τα Χανιά της Κρήτης. Η σελίδα που θα “προσγειωθεί” αυτός που έκανε κλικ σε αυτή τη διαφήμιση να πρέπει είναι μια σελίδα που αναφέρεται σε διακοπές στα Χανία της Κρήτης και όχι μια γενική σελίδα του website για διακοπές στην Ελλάδα.

Γιατί είναι σημαντικές οι Landing Pages;

Οι landing pages είναι σημαντικές γιατί βοηθούν σε:

  • Αύξηση leads και πωλήσεων (επιχειρήσεις με πάνω από 30 landing pages παράγουν 7x περισσότερα leads)
  • Υψηλότερη απόδοση στις διαφημιστικές καμπάνιες
  • Ενίσχυση της αξιοπιστίας της επωνυμίας (brand)
  • Δημιουργία εξατομικευμένης εμπειρίας χρήστη

Τύποι Landing Pages

1. Lead Generation Landing Pages

  • Στοχεύουν στη συλλογή στοιχείων επικοινωνίας
  • Περιλαμβάνουν φόρμα συμπλήρωσης
  • Ιδανικές για B2B επιχειρήσεις και προϊόντα υψηλής αξίας
  • Προσφέρουν συνήθως περιεχόμενο υψηλής αξίας (e-books, webinars)

2. Click-through Landing Pages

  • Στοχεύουν σε άμεση ενέργεια (πχ. αγορά)
  • Δεν περιέχουν φόρμα, αλλά κουμπί που οδηγεί στο checkout
  • Κατάλληλες για e-commerce και SaaS επιχειρήσεις
  • Εστιάζουν στην παρουσίαση χαρακτηριστικών και πλεονεκτημάτων

Προετοιμασία πριν τη δημιουργία της landing page

Πριν ξεκινήσεις την δημιουργία της landing page σου, πρέπει να απαντήσεις ξεκάθαρα στις εξής ερωτήσεις:

  1. Ποιος είναι ο στόχος σου;
  2. Ποιο είναι το κοινό-στόχος;
  3. Πώς θα φτάσουν οι χρήστες στη σελίδα;
  4. Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σου και τι κάνουν;

Βασικά στοιχεία μιας επιτυχημένης Landing Page

1. Ελκυστική Προσφορά

  • Πρέπει να έχει υψηλή αξία για το κοινό-στόχο σου
  • Να είναι σχετική με τις ανάγκες των χρηστών
  • Να δικαιολογεί την παροχή προσωπικών στοιχείων (κανέις δεν δίνει τα στοιχεία του για αν δεν έχει κάτι να κερδίσει)

2. Δυνατός Τίτλος

  • Απαντά στο ερώτημα του επισκέπτη “τι κερδίζω;”
  • Συνδέεται με το CTA (call-to-action) που οδήγησε εκεί
  • Χρησιμοποιεί απλή γλώσσα που εγείρει συναισθήματα

3. Αποτελεσματικό Περιεχόμενο

  • Ξεκάθαρο και κατανοητό
  • Συνοπτικό και στοχευμένο
  • Αξιόπιστο με χρήση στοιχείων που αυξάνουν την εμπιστοσύνη
  • Πείθει δίνοντας έμφαση στα οφέλη και όχι στα χαρακτηριστικά

4. Στοιχεία Εμπιστοσύνης

  • Κριτικές πελατών (το νο.1 στοιχείο για την εμπιστοσύνη)
  • Αναφορές από άλλα γνωστά websites ή πρόσωπα για το προϊόν ή την υπηρεσία σου
  • Στατιστικά στοιχεία που αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς που γίνονται
  • Βραβεία και πιστοποιήσεις από τρίτους οργανισμούς

Βελτιστοποίηση για Μετατροπές

Ένας Στόχος, Μία Ενέργεια

  • Αφαίρεσε περιττούς συνδέσμους σε άλλες σελίδες ή άλλα website
  • Εστίασε σε μία ενέργεια (κλείσε ραντεβού, τηλεφώνησε τώρα, κατέβασε το PDF, κτλ.)
  • Απόφυγε την πλοήγηση στο site (κύριο μενού, footer)

Καθαρή Οργάνωση

  • Όλες οι σημαντικές πληροφορίες πρέπει να είναι άμεσα ορατές ψηλά στην σελίδα
  • Ευανάγνωστη δομή με καθαρά fonts, bullet points και συναφή χρώματική παλέτα
  • Χρήση οπτικών στοιχείων όπως 5 αστέρια,

Mobile Optimization

  • 100% προσαρμοσμένη σελίδα για κινητά τηλέφωνα αφού το mobile traffic ειναι πλέον στα ίδια επίπεδα και μερικές φορές παραπάνω από το traffic των desktop / laptop computers
  • Γρήγορη φόρτωση με καθαρο κώδικα και βελτιστοποιημένες φωτογραφίες
  • Εύκολη και γρήγορη συμπλήρωση φορμών αφαιρόντας τα πεδία που δεν χρειάζονται

A/B Testing

  • Δοκιμές διαφορετικών τίτλων
  • Πειραματισμός με χρώματα CTA (κόκκινο κουμπί vs μπλέ κουμπί)
  • Αξιολόγηση διαφορετικών εικόνων (π.χ. χαρούμενα πρόσωπα vs εικόνα μόνο του προϊόντος)

Συμπέρασμα

Η δημιουργία αποτελεσματικών landing pages απαιτεί στρατηγική σκέψη, προσεκτικό σχεδιασμό και συνεχή βελτιστοποίηση.

Με τον προσεκτικό σχεδιασμό και τη σωστή προσέγγιση, οι landing pages μπορούν να αποτελέσουν ένα ισχυρό εργαλείο μετατροπής των επισκεπτών σου σε πελάτες και να αυξήσουν σημαντικά το ROI (Return On Investment) των marketing ενεργειών σου.

Αν θες να σε βοηθήσουμε με την landing page σου, επικοινώνησε μαζί μας εδώ.