Πίσω στο Blog

Google Ads Quality Score – Τι είναι και πως επηρεάζει τις διαφημίσεις σου;

Google Ads

Manolis Gerakakis

Αν θέλεις να έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα στο PPC (Pay-Per-Click) και ειδικά στα Google Ads, πρέπει να κατανοήσεις καλά το Quality Score (Βαθμολογία Ποιότητας).

Το Quality Score επηρεάζει σημαντικά τόσο το κόστος όσο και την απόδοση των πληρωμένων διαφημιστικών σου καμπανιών (Google Ads).

Για παράδειγμα, όπως η πιστοληπτική σου ικανότητα επηρεάζει την έγκριση και το επιτόκιο ενός δανείου από μια τράπεζα, έτσι και το Quality Score καθορίζει την απόδοση των διαφημίσεών σου και το ποσό που πληρώνεις για κάθε κλικ.

Τι είναι το Quality Score;

Το Quality Score είναι η βαθμολογία που δίνει η Google στην ποιότητα και τη συνάφεια των λέξεων-κλειδιών και των διαφημίσεών σου. Χρησιμοποιείται για τον καθορισμό του κόστους ανά κλικ (CPC ή αλλιώς Cost Per Click) και πολλαπλασιάζεται με τη μέγιστη προσφορά σου για να υπολογίσει τη θέση της διαφήμισής σου στη δημοπρασία διαφημίσεων.

Το Quality Score βασίζεται σε διάφορους παράγοντες, όπως:

  • Το ποσοστό κλικ CTR (Click Through Rate) – Το ποσοστό των χρηστών που κάνουν κλικ στη διαφήμισή σου.
  • Η συνάφεια της λέξης-κλειδιού με τη διαφημιστική ομάδα (ad group) στην οποία ανήκει – Πόσο σχετική είναι κάθε λέξη-κλειδί με τη διαφήμιση.
  • Η ποιότητα και η συνάφεια της σελίδας προορισμού (landing page) – Πόσο χρήσιμη και σχετική είναι η σελίδα στην οποία καταλήγει ο χρήστης.
  • Η συνάφεια του κειμένου της διαφήμισης – Πόσο καλά συνδέεται το διαφημιστικό μήνυμα με τις λέξεις-κλειδιά και το κοινό-στόχο.
  • Η ιστορική απόδοση του λογαριασμού σου στο Google Ads – Το γενικό ιστορικό επιδόσεων των διαφημίσεών σου.

Αν και κανείς εκτός από την Google δεν γνωρίζει ακριβώς πώς υπολογίζεται το Quality Score, είναι βέβαιο ότι το CTR είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας. Όσο περισσότερα άτομα κάνουν κλικ στη διαφήμισή σου, τόσο πιο σχετική τη θεωρεί η Google, κάτι που μεταφράζεται σε:

  • Υψηλότερες θέσεις διαφήμισης
  • Χαμηλότερο κόστος διαφήμισης

Ποια είναι τα οφέλη από τη βελτίωση του Quality Score;

Το Quality Score έχει άμεση επίδραση στην επιτυχία των διαφημίσεων τόσο στο Google Ads όσο και στις διαφημίσεις της Microsoft (Bing Ads). Όσο υψηλότερο είναι το Quality Score, τόσο χαμηλότερο είναι το κόστος ανά μετατροπή (cost per conversion).

Σημείωση: Το κόστος ανά μετατροπή διαφέρει από το κόστος ανά κλικ (CPC). Το CPC είναι το ποσό που πληρώνεις για κάθε κλικ στη διαφήμιση, ενώ το κόστος ανά μετατροπή αφορά το ποσό που πληρώνεις για κάθε χρήστη που ολοκληρώνει μια επιθυμητή ενέργεια (π.χ. εγγραφή σε μια υπηρεσία ή αγορά προϊόντος).

Επειδή δεν οδηγεί κάθε κλικ σε μετατροπή, το κόστος ανά μετατροπή είναι συνήθως υψηλότερο από το κόστος ανά κλικ. Ωστόσο, ένα υψηλό Quality Score μπορεί να μειώσει και τα δύο, προσφέροντάς σου καλύτερη απόδοση επένδυσης (ROI).

Ένα υψηλό Quality Score σημαίνει ότι η Google θεωρεί πως οι διαφημίσεις σου ικανοποιούν καλύτερα τις ανάγκες των χρηστών, με αποτέλεσμα να σε ανταμείβει με χαμηλότερο κόστος. Win-win με άλλα λόγια.

Πώς να αυξήσεις το Quality Score στο Google Ads

Gauge showing that the quality score of Google ads is excellent
Το quality score έχει μόνο πλεονεκτήματα και πρέπει να το βελτιώνεις όσο καλύτερα γίνεται

Δεδομένου ότι το Quality Score επηρεάζει τη θέση και τη συχνότητα εμφάνισης των διαφημίσεών σου, είναι σημαντικό να βελτιώνεις συνεχώς τις επιδόσεις σου. Αυτό μπορείς να το πετύχεις εστιάζοντας σε πέντε βασικούς τομείς:

  1. Έρευνα λέξεων-κλειδιών
    Ανακάλυψε νέες, σχετικές λέξεις-κλειδιά για τις καμπάνιες σου. Οι μακροσκελείς λέξεις-κλειδιά (long-tail keywords) μπορούν να προσελκύσουν πιο στοχευμένο κοινό.
  2. Οργάνωση λέξεων-κλειδιών
    Διέκρινε τις λέξεις-κλειδιά σε οργανωμένες, μικρές ομάδες, ώστε να αντιστοιχούν καλύτερα στις διαφημίσεις σου.
  3. Βελτιστοποίηση διαφημιστικού κειμένου
    Δοκίμασε διαφορετικά διαφημιστικά μηνύματα ώστε να είναι πιο ελκυστικά και στοχευμένα. Μια πιο αποτελεσματική διαφήμιση οδηγεί σε υψηλότερο CTR, βελτιώνοντας το Quality Score.
  4. Βελτίωση σελίδων προορισμού
    Δημιούργησε σελίδες προορισμού που να συνδέονται άμεσα με τις διαφημίσεις σου και να προσφέρουν μια ομαλή εμπειρία χρήστη.
  5. Χρήση αρνητικών λέξεων-κλειδιών
    Φιλτράρισε λέξεις-κλειδιά που δεν σχετίζονται με την επιχείρησή σου, ώστε να μην ξοδεύεις τον προϋπολογισμό σου σε μη σχετικές αναζητήσεις.

Συμπέρασμα για το Quality Score

Το Quality Score είναι βασικός δείκτης επιτυχίας στις διαφημίσεις Google Ads. Ένας χαμηλός βαθμός ποιότητας συνήθως προκύπτει από ασύνδετες λέξεις-κλειδιά, κακογραμμένα διαφημιστικά κείμενα και σελίδες προορισμού που δεν ταιριάζουν με το περιεχόμενο της διαφήμισης.

Αντίθετα, ένα υψηλό Quality Score έρχεται φυσικά όταν οι λέξεις-κλειδιά, οι διαφημίσεις και οι σελίδες προορισμού είναι οργανωμένες και σχετικές μεταξύ τους. Δεν υπάρχει μαγική συνταγή για να βελτιώσεις το Quality Score, αλλά αν εστιάσεις στη συνάφεια και την ποιότητα, θα δεις σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις σου στο Google Ads και χαμηλότερο κόστος στις διαφημίσεις σου!